Za Motosport Bozkov zhodnotil účast na šestidenní Standa Doubek

Vážení příznivci ENDURA,

Motosport Bozkov v minulém týdnu završil již sedmou účast na ISDE 2011.

 

 Vzhledem ke zkušenostem týmu jako celku jsme jali útočit na místa nacházející se ve výsledkové listině v dvouciferné řadě a nezačínají horším číslem než jedna. Přípravy a celou problematiku s odjezdem jsme vyřešili v poměrně rychlém tempu, ale nikoliv bez problémů. Milan Kurfiřt řešil na nové motorce po závodě v Kopidle problémy se spojkou. Stroj se zdál být v pořádku, jenomže vše se znovu projevilo první den závodu ve Finsku. Déšť , zima a ještě tyto problémy první den. To bylo i pro ostříleného matadora záhul. V jedné z časových kontrol jsme se rozhodli pro výměnu lamel spojky. Byl tam naštěstí zrovna Finský zástupce GASGAS a věci potřebné k opravě nám poskytl. Přišlo nám jako by to nebyla pro něho nepředvídatelná věc. Všimli jsme si, že to nebyl jediný stroj této značky, který tyto problémy řešil.To se bohužel výrobcům těchto vysoce namáhaných strojů někdy přihodí, známe to již z minulosti i u jiných výrobců. To jsme tedy neřešili. Oprava pomohla, motorka byla schopna jízdy a Milan ji sice s velkou penalizací dostal do cíle. Zvažovali jsme několik variant, jak postupovat, tak aby to bylo nejlepší pro tým. Pokud někdo sleduje podrobně výsledky zjistí, že Milan přičetl týmu více než dvě hodiny, které jsou za výběr žolíka. Soutěž však začínala a nikdy nevíte co se ještě může stát. Při jeho dojezdu přišla na řadu další zajímavá věc. V předposlední časové kontrole, měl ztrátu přesně jednu hodinu , což je limit pro vyloučení ze soutěže. Rychle jsme tedy sháněli informace jak to vyřešit a neudělat chybu, protože vzniklá situace nebyla v cílovém depu nikomu úplně jasná. Vydali jsme se pro radu za Slovenským členem Jury a ten nám potvrdil doměnku. Nechat Milana v poslední časovce vybrat takzvanou předčasnou a odevzdat stoj do uzavřeného parkoviště před uplynutím jedné hodiny po jeho ideálním čase dojezdu. Bylo to svým způsobem vítězství pro pondělní den a mohlo se řešit dál, jak vše dostat k dokonalosti.Do večera jsme zkusili telefonovat a dát hlavy dohromady a vyšel pro začátek pokus spojku jednoduše odvzdušnit . Ráno v předstartovních deseti minutách se tak stalo a v průběhu úterka se ukázalo, že to bylo správně a motorka může pokračovat. Umístění samozřejmě nebylo v tu chvíli moc příznivé¨.

 

Spc_StandaMalý test? Víte, kdo to je? A víte co právě dělá? Přece přemýšlí!!! Nad strategií!!! To je jasné !!! Děkujeme autorovi za krásnou momentku.

 

 

Další dny, plné náročných a dlouhých testů , ztěžovaly neustále silné dešťové přeháňky. Kluci promočení a zmrzlí kroužili po Finských šotolinových cestách a lesích. Začali se zlepšovat jak na testech, tak i v terénu a prokousávali se výsledkovou listinou vzhůru. Každovečerní sušení věcí na druhý den , příprava oprav na ranní servis, sauna a okolo půl jedenácté spát. Tak probíhá každý závodní den.

 Lukáš Hádek i Jan Kudrnáč jeli celkem s drobnými technickými potížemi. Honza jeden den měnil palivový filtr, jinak základní preventivní kontroly a údržby v každé časovce.  Prokazovali dobrou výkonnost. To vše doplnil Milan svým přístupem tvrdého soutěžáka a po čtvrtém dni jsme mohli sledovat postup do vytoužené dvacítky hodnocení klubových týmů. V pátek se počasí umoudřilo a kluci přijeli do cíle sice vyčerpaní, ale poprvé suší.

 Sobotní závěrečná etapa obsahovala přejezd k motokrosové trati a závěrečný motokros. Ještě, že se blížil konec. Kdo se dostane až sem bere se to, že šestidenní dokončil. Přišla totiž ještě jedna situace. Milanovi Kurfiřtovi při závěrečném jízdě prasknul řetěz a motokros nedokončil. Všechny poslední síly chtěl dát do toho, aby proťal cílovou metu. Tlačil stroj přes lavice směrem k cíli. Ta poslední však byla nad jeho možnosti. Ukázalo se však, že pro tým to vyšlo možná lépe, než kdyby se ztrátou několika kol do cíle dotlačil. V tomto případě se počítá čas posledního jezdce plus pět procent dosaženého času.Lukáš měl motorku taky na konci, po celou jízdu na motokrose mu nešlo kvalitně zařadit. Motorka šla hned po návratu domů do opravy k Aleši Vondrákovi.

 Nezbývá než se těšit z historického úspěchu pro nás, protože sedmnácté místo je nejlepší dosažené v historii Motosportu Bozkov při sedmi účastech na ISDE. Poděkovat všem partnerům, přátelům, jezdcům a vyhlížet budoucnost.